Mindenki másképp csinálja…avagy újranyitás a szépségiparban

Tartalomjegyzék

Ugyan a fővárosban és vidéken eltérő szabályok születtek, egyre többen élnek a kijárási korlátozás enyhítése adta lehetőséggel és újra megnyitják kapuikat vendégeik számára. Megkérdeztük partnereinket, nálunk miként zajlik az újranyitás, milyen óvintézkedéseket tesznek és milyen szabályokat vezetnek be annak érdekében, hogy vendégeik biztonságban szépülhessenek.

Mindenki maga dönti el, mikor áll készen rá, hogy újra munkába álljon és kinyissa az üzletét, ahogy az is a szakemberektől függ, milyen óvintézkedéseket tesznek saját maguk, kollégáik és vendégeik érdekében.

Sokan hezitálnak, hogy kinyissanak-e és ha igen mikor, másoknak egyértelmű, hogy nem állhat le a munka. Felelős döntésekről van szó, ezért Salonic csapata felkerekedett, hogy összegyűjtse, milyen megoldások vannak a biztonságos vendégfogadásra. A szépségipar több szegmensébe “ellátogattunk”, hogy megoszthassuk veletek, ki-hogyan csinálja. Olvassátok el partnereink ötleteit, gondolatatit, amiket videochat és e-mail formájában osztottak meg velünk.

Pillapalota – Tímea

Az első szalonok között voltunk, akik március közepén bezártak. Sajnos március és április hónapokra nem kaptunk bérleti díj kedvezményt és a KATA-s könnyítés sem vonatkozik ránk, mert nálunk a lányok alkalmazotti munkaviszonyban dolgoznak. Hosszas mérlegelés után, munkatársainkkal együtt úgy döntöttünk, hogy minden előírást betartva, április végén újra kinyitunk. Ugyanis cégünk csak úgy éli túl ezt az időszakot, ha kitermeljük a szalon költségeit és a munkatársaink fizetését, hogy ők se kerüljenek nehéz helyzetbe, illetve a vírus lecsengése után is legyen munkahelyük.

Picike szalonunkban 3 munkatárs dolgozik, 2 szempilla stylist és 1 műkörmös kolléga. Bevezettük a félnapos nyitva tartást 10:00 és 15:00 óra között. Egyszerre egy pillás szakember dolgozhat és megkértük vendégeinket, hogy egyedül érkezzenek, vagyis a szolgáltatás igénybevétele alatt más ne tartózkodjon a szalonban. Eddig minden kollégánk heti 1 napot dolgozhatott, így heti háromszor voltunk nyitva. Most készülünk rá, hogy igény esetén még 1-1 nappal bővítsük a nyitva tartást.

Munkatársaink a járvány előtt is maszkban dolgoztak, de most kiegészítettük felszerelésüket egy szemüveggel és plexi pajzsokkal. A vendégeknek, (ha nem hoznak sajátot) egyedileg varratott, dizájnos, mosható szájmaszkot biztosítunk, beszerzési áron (600 Ft-ért), hiszen a szájmaszk viselése kötelező minden szolgáltatásunk igénybevételéhez.

Az előírásnak megfelelően, kézfertőtlenítőket helyeztünk ki, és kötelező kézmosásra hívjuk fel a figyelmet az üzletbe való belépéskor. A vendégek között 15 perces szünetet tartunk, ez az idő szolgál az üzlet szellőztetésére, a kilincsek, felszerelések, és a munkaasztalok, ágyak fertőtlenítésére.

Hajszalon – Bence

Maszkban dolgozom és a vendégeim is maszkot viselnek amíg készül a frizura. Természetesen helyeztem ki kézfertőtlenítőt, amit mindenki előszeretettel használ és tartjuk a távolságot amennyire lehet. Az üzlet fertőtlenítésére ózongenerátort használok naponta háromszor: 11:00-12:00 és 15:00-16:00 között, illetve 1 órát éjszaka is megy, utána pedig mindig alaposan kiszellőztetek. Az eszközeimet germicid lámpával fertőtlenítem. Igazából 10 éve így csinálom, csak eddig ez a téma nem került reflektorfénybe. Ajánlom mindenkinek.

S NAILS manicure – Szilvi

A szalonban ketten dolgozunk a kozmetikus kolléganőmmel, külön szobában, de vannak közös helyiségek is. Megbeszéltük, hogy felosztjuk a hetet, külön napokon dolgozunk, így a szalonban egyszerre két ember tartózkodhat: a szolgáltató és a vendég.

Levegőtisztítót helyezünk a szalonba és állandóan szellőztetünk.

Nálam bizonyos szolgáltatások szünetelnek, például ami reszeléssel, csiszolással jár, mert a keletkező szálló por mennyiségét most minimalizálni kell. A vírus rátapadhat a levegőben szálló por részecskékre és rászáll mindenre a porral együtt.

Nekem most nagyon jól jön a Salonic időpontfoglaló rendszere, melyen keresztül a vendégeimnek kötelezően válaszolniuk kell a kérdéseimre.

Online foglaláskor az alábbi kérdéseket teszem fel vendégeimnek:

  • Voltál -e az elmúlt két héten belül külföldön?
  • Jelenlegi háztartásodban van-e elrendelve házi karantén, illetve egy háztartásban élsz-e igazoltan koronavírussal fertőzött személlyel?
  • A következő tünetek valamelyike fennáll-e jelenleg Nálad? Köhögés, láz, orrfolyás, torokfájás, hasmenés, hányinger, hányás?
  • Az elmúlt 14 napban voltál-e valaki mellett, aki a fenti kérdésben szereplő tüneteket produkálja?
  • Elolvastad a foglalási szabályzatot? Leginkább a „Különös szabályok, tekintettel a járványra” részt?

A biztonság érdekében új foglalási szabályzatot írtam, mely az időpont foglalási platformon olvasható:

Beauty and Go by OPI – Hajnalka

Mi az alábbi előzetes intézkedéseket, illetve szabályokat vezetjük be saját magunk és vendégeink érdekében:

  • Előzetesen kiküldött kérdőíveken felmérjük vendégeink igényeit.
  • Meghosszabbított időket adunk meg az időpontfoglalásnál, hogy legyen +15 perc két vendég között, a fertőtlenítésre és a szellőztetésre.
  • Kollégáink negatív koronavírus teszt eredmény után állhatnak munkába.
  • Minimális kolléga létszámmal kezdünk a munkát, egy helyiségben 1 kollégával.
  • Munkatársaink szigorúan szájmaszkban és gumikesztyűben dolgozhatnak.
  • Levegőtisztító gépet szerelünk be és rendszeresen szellőztetünk.
  • Vendégeink kizárólag egyedül érkezhetnek és szájmaszkban léphetnek be hozzánk.
  • Betegen, lázasan, és egyéb gyanús tünetekkel nem áll módunkban fogadni vendégeinket.
  • Érkezéskor fertőtlenítős kézmosást kérünk, egyszer használatos papír törölközőt használva.
  • Az általános kézmosás és fertőtlenítés után, a szolgáltatás megkezdése előtt vendégeink kezét magas spektrumú hatóanyagos fertőtlenítővel mossuk át.
  • Minden vendég után tiszta, új törölközőket és egyszer használatos papír huzatokat helyezünk ki.

Újranyitásunkkor régi és új vendégeinket akciós induló csomagokkal várjuk!

Aroma skin&relax – Alexandra

Szalonunkban eddig sem volt kérdés a higiénia betartása, melyet a jelenlegi helyzetben tovább extráztunk vendégeink és munkatársaink védelme érdekében:

  • Levegőtisztító berendezést biztosítunk a váró és a recepciós részre.
  • Mozgásérzékelő lámpát és szappan illetve kézfertőtlenítő adagolókat tettünk a vendég WC-be.
  • Minimum 15 perc holtidőt tartunk a vendégek, illetve a bérlők érkezése között.
  • Nálunk eddig is volt, de most mindenkinek ajánlom az illóolaj párologtatását (eukaliptusz, citrom).
  • Bevezettük a kötelező szájmaszk viselést a recepció részen.
  • Minden vendég után fertőtlenítjük a kilincseket és az aktívan használt felületeket.

A plexi védőmaszk használatát illetően közvélemény kutatást végeztünk vendégeink körében, akik úgy nyilatkoztak, nem igénylik ezt a fajta védőfelszerelést.

Szalonunkban 3 különálló kezelő van, melyekben párhuzamosan szokott zajlani a munka. Jelenleg egyszerre 1 kezelőt nyitunk meg és bízunk benne, hogy (ha engedélyezik), minél előbb visszatérhetünk a rendes kerékvágásba.

A beszámolókból látható, hogy minden szépségipari területen más és más óvintézkedéseket kell bevezetni, és az sem mindegy, hogy a szakemberek egyszemélyes szalonban vagy csapatban dolgoznak. Ezenkívül a vendégeket informálni és segíteni kell, milyen feltételekkel jöhetnek a különböző kezelésekre.

Minden szépségipari dolgozónak sok sikert kívánunk az újranyitáshoz, keressetek minket bizalommal, ha úgy érzitek segítségre van szükségetek az újrakezdésben!

Ingyenes próbaverziónk továbbra is 60 napos teszteléssel vár Rátok, sőt legújabb Salonic BASIC csomagunk mindössze 825 Ft+Áfa/hónap előfizetési díjjal vehető igénybe, melyet akkor aktiválunk, amikor újra munkába álltok!

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Feliratkozás - bejegyzés