Ki vagy te? Márkaépítés a szépségiparban

márkaépítés

Tartalomjegyzék

Minden szépségipari vállalkozónak, illetve vállalkozásnak szüksége van brandre, illetve személyes márkára. A branding, a vállalati és a személyes márkaépítés a világ legjövedelmezőbb marketing stratégiája. Ez lesz az a plusz, ami miatt több vendég érkezik a szalonba és egyre magasabb árbevételre számíthatsz. De hogyan álljunk neki? Hogyan építsünk tudatos a személyes márkánkat? Tamási Ági vendégcikke.

Miért fontos márkaépítés?

Egy tudatosan felépített, erős brand, azaz márka segít
megkülönböztetni a vállalkozást a versenytársaktól, és könnyebben elérni a releváns célközönséget.
mi jutunk majd először eszébe a potenciális vevőinknek, akik emiatt tőlünk fognak vásárolni, és minket fognak ajánlani másoknak.
nagyobb eladást generálni, és ingyen reklámot is jelent, az ajánlásoknak köszönhetően.

Mint minden, a személyes márkaépítés is egy átgondolt, tudatos lépés a szépségipari vállalkozó életében. Ahhoz, hogy mi irányítsuk a folyamatot, három nagyon fontos képességgel kell rendelkeznünk:

  1. Tisztában kell lennünk a vállalkozói identitásunkkal, és egyértelműen meg kell tudnunk fogalmazni azt, hogy kik vagyunk, mi a célunk, hova tartunk, és milyen értékeket képviselünk.
  2. Az általunk képviselt iparág szakterületének szakértőjévé kell válnunk, kommunikációnkkal hitelességet és bizalmat kell építenünk.
  3. Rendelkeznünk kell a szépségipari vállalkozói léthez nélkülözhetetlen gondolkodásmóddal, valamint különböző marketing és sales eszközökkel is.

A márkaépítés első lépései

A logó nem brand, így a márkaépítés sem a logóval kezdődik! A márkaépítés azt jelenti, hogy szépségipari vállalkozóként átgondoltan és tudatosan építem magam, az általam végzett tevékenységi körben pedig befolyást szerzek, mint a terület szakértője.
Önmagában a marketing eszközök használta sem nevezhető tudatos márkaépítésnek. A tudatos és átgondolt márkaépítést mindig az üzleti céljainkhoz hangolt folyamat: mi, mint szakember szeretnénk lenni egy brand, vagy például a szalonomból is szeretném, ha brand lenne, mert a hosszú távú tervünk az, hogy franchise-t csináljunk belőle (ebben az esetben a szalonnak is kell egy brand).

Úgy gondolom, hogy szépségipari vállalkozóként a személyes márkaépítés elengedhetetlen a bizalom és a hitelesség kiépítéséhez. Ha pedig saját szalonnal is rendelkezünk, akkor a személyes márkánk mellett építsük tudatosan a céges márkát is, ezzel erősítve a piaci szerepünket.

A szépségiparban a brand a vendégélmény, illetve a tapasztalás által épül, ezért kiemelt figyelmet kell szentelnünk annak, hogy a vendég hogyan fogja magát érezni nálunk, milyen eszközökkel és kényelmi funkciókkal – mint például a Salonic online időpontfoglaló rendszer – tesszük szerethetőbbé és könnyebbé a hozzánk vezető utat, a nálunk töltött időt.

A brandépítés során igazából arra kell választ kapnia a vendégünknek, hogy

  • mi, mint szépségipari vállalkozók, és a vállalkozásunk, miért lesz nélkülözhetetlen a számára?
  • miért pont mi vagyunk a vendég problémájára megoldás?
  • mit mondanak rólunk mások?
  • mi a hozzáadott érték, amit nyújtunk?

A vendég szemében a szépségipari brand értékét az határozza meg, hogy milyen tapasztalata és benyomása van rólunk, illetve a vállalkozásunkról, és emiatt kialakul-e benne a hajlandóság arra, hogy rendszeresen fizessen nekünk az általunk nyújtott szolgáltatásokért. A vendégélményre épített brand, az „én itt igazán fontos vagyok” élmény kialakítása a vendégben sokkal nagyobb erővel bír bármi más eszközzel szemben, mivel ezzel a módszerrel erős érzelmi kötődés alakítható ki. És mint tudjuk, a vásárlás, és azaz a szolgáltatások rendszeres igénybevétele mindig érzelmi alapon dől el.

Márkaépítés pénz nélkül? Miért ne!

A brand pénz nélkül is építhető, ehhez pedig tökéletes eszközként szolgálnak a különböző online felületek, az azokon való aktív és tudatos jelenlét. Ez segít a potenciális vevőknek abban, hogy könnyen és gyorsan fel tudják mérni azt, melyik szakember és az általa nyújtott szolgáltatás lesz szimpatikus számukra, és nyújthat valódi megoldást a problémáikra.

Ne felejtsük el, hogy a social media az új TV, és a szimpátia mindig nagyobb erővel bír egy döntésnél, mint a végzettségek száma vagy a szakmai eredmények. Természetesen ezek is számítanak és nem elhanyagolhatók, viszont a social felületek alkalmazása megkönnyíti az általunk képviselt értékek és megoldások bemutatását a célközönségünk felé.

A szépségipari vállalkozónak az online jelenlétet teljesen össze kell hangolni azzal, amit az általa tudatosan felépített brand képvisel. Ha például a szalonban kedvesek vagyunk a vendégeinkkel, akkor a social oldalainkon is annak kell lennünk. A szépségipari brand-del megegyező online jelenlét növeli az értékesítés hatékonyságát, illetve a szépségipari vállalkozásunk értékét, hatással van a brand fejlődésére, és nulla forinttal is elkezdhető vele a márkaépítés.

Mi kell egy erős és stabil brand-hez?

  • Márka, – illetve vállalkozói identitás és értékrend.
  • Egységes arculat online és offline. (Logó, név, szlogen, szín, betűtípus stb.)
  • Gondoljanak valamit rólunk, legyünk hatással az emberekre. (Értékteremtés és bizalom)
  • Online jelenlét és hiteles kommunikáció.

Egy tudatosan felépített brand rendkívül sokat tud hozzáadni a szépségipari vállalkozó üzleti sikereihez, így az a tanácsom, hogy már az első pillanattól kezdjük el átgondoltan és tudatosan építeni a személyes márkánkat!

Ha maradt még kérdésed a témában, írd meg a nekünk az info@salonic.hu-ra és Tamási Ági egy későbbi blogposztjában válaszol rá.

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Feliratkozás - bejegyzés