Hogyan szabadulj meg a problémás vendégektől?

Problémás vendég

Tartalomjegyzék

Szépségipari pályafutása során szinte minden szakember belefut jó bosszantó, problémás vendégekbe, akik folyton késnek vagy egyszerűen meg sem jelennek. Ha meg is érkeznek, állandó panaszkodásukkal és negatív hozzáállásukkal érzelmileg teljesen lemerítenek. Néha nehéz a határállítás, viszont mutatunk néhány bevált praktikát, amivel könnyebben megszabadulhatsz tőlük.

Nem kell mindenkit kiszolgálni

Az ügyfélszolgálati kommunikáció egyik legismertebb jelmondata: “A vendégnek mindig igaza van”. Emiatt a problémás vendégektől való megszabadulás ellentmondásnak tűnhet. Ha a szívedre teszed a kezed: nem épp azért lettél vállalkozó, hogy te magad dönthesd el, mikor, hogyan, hol és kivel dolgozol együtt?

Azzal, hogy megválogatod a vendégeidet, épp azt bizonyítod, hogy elismered és tartod magad annyira fontosnak, hogy csak olyan vendégeket fogadj, akikkel szívesen kapcsolódsz, akik illeszkednek a vállalkozásod értékeihez és a felállított ideális képhez.

A problémás vendégek több odafigyelést, időt és energiát is igényelnek tőled, míg a munkádért ugyanannyi munkadíj és extra stressz a “jutalom”.

Vállalkozóként megvan a jogod, hogy nemet mondj és megválogasd, hogy kik legyenek a vendégeid.

“Nem azok az emberek segítenek a fejlődésben, akikkel együtt dolgozunk, hanem, akikkel már nem dolgozunk együtt”
Jay Chapman

Előzd meg a problémákat

A megelőzés mindig jobb és könnyebb, mint a gyógyulás. Ez a problémás ügyfelek esetében is igaz. Ha a vendégek nem ismerik a határaidat, akkor azt sem tudják, hogy átlépik azokat. Ha azonban tisztában vannak a meg nem jelenés, a késésre vonatkozó vagy a lemondási szabályokkal, annak módjával és következményeivel, akkor sokkal valószínűbb, hogy betartják azokat.

Dolgozd ki a késére, lemondásra és meg nem jelenésre vonatkozó előírásaidat és kommunikáld az vendégeid felé, hogy ők is tisztában legyenek velük.

A Salonic ebben is a segítségedre van.

  • Jó megoldás, ha az online jelentkezést követően automatikus e-mailben kiküldi a rendszer a késére, lemondásra vonatkozó információkat.
  • Az esedékes időpont előtt automatikusan kiküldött időpont emlékeztetők a gyors lemondást könnyítik, ha mégis közbejött valami.
  • A Salonic automatikusan újra foglalhatóvá teszi a lemondott időpontot, így más vendégek rögtön lecsaphatnak rá.

Hogyan húzd meg a határaidat?

Akkor lehetsz boldog a magánéletedben és a munkádban egyaránt, ha önazonosan, a saját értékeid és határaid mentél élsz, viselkedsz és cselekszel. Ezek az értékek mindenkinél mások, ezért fontos, hogy a vállalkozásodban nyíltan és őszintén kommunikáld őket.

Írd össze melyek azok az értékek, amelyek leginkább meghatározzák a működésedet. Ezek a vállalkozás állandó és később sem változó, meggyőződéssel vallott és vállalt eszméi, alapelvei.
Fogalmazd meg a küldetésed, amely a vállalkozásod lételemét határozza meg.
Fogalmazd meg a víziód, amely az elképzelt jövőt mutatja be. Ezeket nyomtasd ki, keretezd be és akaszd ki a váróban, hogy minden vendéged találkozzon vele. Ez egyértelmű kommunikáció feléjük, hogy milyen értékek mentén működteted a vállalkozásodat.

Észre fogod venni, ha pontosan meghatározod, hogy miként és kikkel szeretnél együtt dolgozni, elkezd a vendégköröd ennek megfelelően átalakulni.

Nem minden szakítás fájdalmas

Az elválás soha nem könnyű, ha azonban nem marad más út, a saját érdekedben meg kell tenned. Mégpedig minél előbb.

Képzeld magad a problémás vendég helyébe, gondold át, hogy miért nem szeretnél vele együtt dolgozni a jövőben, és fogalmazd meg, hogy miként fogod ezt közölni vele. Fontos, hogy azt mondd, amit gondolsz, de ne légy rosszindulatú, figyelj a hangnemre és légy együttérző. Különösen akkor, ha a vendég nem számít az elutasításra.

Ha látszólag békésen sikerül az elválás, akkor is előfordulhat, hogy negatív értékelést kap a vállalkozásod. Erre tekints egy újabb megerősítésként, hogy jól tetted, hogy a szakítás mellett döntöttél. A Google értékelésekben ráadásul te is reagálni tudsz a negatív kritikára.

A problémás vendégektől való megszabadulás nemcsak a munkahelyi stressz csökkentéséről szól, hanem a szakmai önbecsülés és a vállalkozásod értékeinek védelméről egyaránt. Emlékezz arra, hogy minden interakció, amit a vendégeiddel folytatsz, tükrözi a szalonod hírnevét és az általad képviselt szolgáltatás minőségét. Az elkötelezettség a minőségi szolgáltatások és a pozitív ügyfélkapcsolatok iránt néha azt jelenti, hogy búcsút kell inteni azoknak, akik nem illeszkednek a vállalkozásod értékeihez.

A Salonic online időpontfoglaló rendszer abban is segít, hogy professzionálisabban kezeld az időpontokat, felállítsd és a vendégekkel betartasd a határaidat, miközben a vendégekkel való kapcsolatod is jó marad.
Az új év ideális időpont az új kezdetekhez és a munkafolyamatok hatékonyabbá tételéhez, és a határaid felállításához!

A Salonic segít a határaidat betartó vendégkört építeni.
Regisztrálj és próbáld ki 30 napig ingyen!

Regisztrálok »

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Feliratkozás - bejegyzés