Az ügyfélút-tölcsér kialakítása, ami még több bevételt hoz

Ügyfélút-tölcsér

Tartalomjegyzék

Ha megkérdezzük a fáradt, túlhajszolt szépségipari szakembereket, hogy milyen kihívásokkal küzdenek jelenleg, toronymagasan a skálázódás és a bevételek további növelése az egyik legnagyobb elakadás. Ha már tele a digitális naptár, akkor sem csak sokszorozódással lehet több időpontot kiadni: az ügyfélút-tölcsér segítségével új vendégek helyett növeld inkább az ügyfélköltéseket! Olvass tovább, hoztunk néhány bevált módszert ehhez.

Mi az az ügyfélút-tölcsér és hogy lesz tőle több a bevételed?

Az ügyfél út az az út, amelyet a vendégeid a bejelentkezés folyamán, a szolgáltatás igénybevételekor és az ügyintézés során járnak végig. Minél kellemesebb és kényelmesebb számukra ez az utazás, annál nagyobb bevételre számíthatsz.

Szalonvezetőként a fő célod, hogy egy-egy vendég minél nagyobb összeget hagyjon a szalonban és elégedetten távozzon, ez leginkább rajtad és a kialakított folyamataidon múlik. Az ügyfél út ugyanis már azelőtt elkezdődik, hogy a vendég belépne a szalonba. Hiszen már az Instagramon posztolt referenciafotók nézegetése közben, a legelső kapcsolatfelvétel vagy online bejelentkezés során elindul a saját útján. Ez folytatódik a szolgáltatás minőségével, az olyan apró figyelmességekkel, mint egy csésze tea vagy kávé, a kényelmes fizetési megoldásokkal, a távozás után küldött kedves üzenetekkel, az újbóli időpontfoglalásról szóló emlékeztetőkkel vagy a születésnapi és névnapi köszöntőkkel. A nap végén pedig ezek mind befolyásolják, hogy mennyire könnyen nyílik az a bizonyos pénztárca.

Azért is érdemes az ügyfélút-tölcsért kidolgozni, mert magasabb színvonalú kiszolgálást biztosít a vendégek számára. Ha ugyanis felismered az ügyfél igényeit, beazonosítod a problémáit és a tölcsér minden egyes elemével ennek kielégítésén dolgozol, akkor a szalonod minőségi szintet lép, extra bevételhez juthat, a vendégek pedig kivételesnek érezhetik magukat és akár többet is hajlandóak fizetni ugyanazért a szolgáltatásért.

Ne aggódj, ha még nem látod a rendszert a káoszban, a Salonic könnyedén rendet teremt. Haladjunk lépésről lépésre!

Az ügyfélút-tölcsér tervezése

  • Gondold végig, hogy kik a tipikus vendégeid. Milyen korosztályba tartoznak, milyen gondjaik vannak a mindennapokban, milyen vágyaikra keresnek megoldást. Határozz meg legalább 3-5 ilyen célcsoportot, hiszen mindegyiküknek más-más út lesz ideális.
  • Ha megvannak a célcsoportok, írd össze, hogy milyen szolgáltatásaiddal tudod kielégíteni az igényeiket, megoldani a problémáikat.
  • Végül állítsd sorrendbe, hogyan épülnek egymásra ezek a szolgáltatások és melyek azok az érvek, amelyek miatt a célcsoport egyre több és több neki szóló szolgáltatást kipróbál majd.

Ezzel meg is van az ideális ügyfélút-tölcsér. Építsd fel a hozzá tartozó kommunikációt, vezesd az ügyfél profilokat és elemezd az értékesítés változásait a Salonicban. Ezt követően törekedj arra, hogy minden egyes vendéged végigjárja az ő célcsoportja szerint meghatározott ügyfélutat.

Ezzel maximalizálhatod a bevételeidet és a vendégeid elégedettségét is.

Vigyázz! Ha te nem teszed meg, megteszi majd egy másik szalon.

Minél inkább ismered a vendégeidet, a problémáikat, a vágyaikat, annál könnyebb lesz beazonosítani a célcsoportot és az ügyfélút-tölcsér segítségével a számukra megfelelő szolgáltatás- és termék listát összeállítani. Ha felállt a rendszer, akkor már csak működtetni kell és élvezni, ahogy egyre több és több bevételt hoz.

A Salonic ebben is a partnered. Regisztrálj és próbáld ki 30 napig ingyen!

Regisztrálok »

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Feliratkozás - bejegyzés