A szépségipari képzésekbe is beépült a digitalizáció

Tartalomjegyzék

A pandémia óta szárnyra kaptak a digitális megoldások. Azóta, hogy a NAV is egyértelműen a digitalizáció felé tereli a vállalkozókat, nem kérdés, hogy hamarosan alapelvárásként jelenik meg a szépségiparban is. A Salonic időpontfoglaló rendszer támogatásának köszönhetően a BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikum növendékei az idei évtől már a szakmai gyakorlat részeként szívják magukba a digitális vállalkozói tudást.

A ma problémája, a holnap digitális megoldása

Napjainkban a szépségipar legjelentősebb és folyamatosan visszatérő problémája a rendszertelenül érkező foglalások kezelése, az utolsó pillanatban jelzett visszamondások és az egyszerűen meg sem jelenő vendégek. Az időpontok körüli adminisztrációs feladatok nemcsak megzavarják a koncentrált munkavégzést, de az üresjáratok komoly bevételkiesést is jelentenek. Ezzel azoktól veszik el a lehetőséget, aki szívesen mennének.

Ezekre a fő problémákra hozta létre Bogdán Dávid a Salonic időpontfoglaló rendszert, amely mára több ezer szalon és szépségipari vállalkozás mindennapi működését teszi hatékonyabbá.

Az 1996 után született Z és a 2010 utáni Alfa generáció tagjai már készség szinten használják a számítógépet, okos eszközöket, valamint az internetet. Nincs tapasztalatuk az informatikai eszközök nélküli világról. Közülük kerülnek ki a jövő szépségipari szakemberei és vendégeik, akiknek már teljesen természetes, hogy telefonhívás nélkül, mindent online intéznek.

Természetes lesz az időpontfoglaló rendszer használata

“A Salonic időpontfoglaló rendszer használatával a vendégek a honlapba, Facebook, Instagram vagy Youtube-ba épített felületen keresztül online, pillanatok alatt lefoglalhatják a számukra megfelelő időpontokat, és azonnali információt kapnak a kezelés várható hosszáról is. A visszaigazolásban egyértelműen látszik, hogy mikor, milyen szolgáltatásra szól a foglalás. Az időpont közeledtével pedig e-mailben és SMS-ben is automatikus értesítést kapnak, hogy biztosan ne felejtsék el az időpontot” – mondta az ügyvezető.

A Salonic időpontfoglaló rendszer megszünteti a lemondás miatti bosszúságot is, hiszen közismert, hogy az emberek nem szeretnek telefonálni.

A Salonic időpontfoglaló rendszer használatával a visszaigazolásból vagy értesítésből egyszerűen le tudják mondani az időpontot, ha mégis közbe jön valami. Ez a szakembereknek is kényelmesebb, mert a rendszer automatikusan kezeli a lemondásokat. Így azokat azonnal ki is lehet ajánlani Facebookon vagy e-mailben. Ezzel a megoldással lekerül az időpontfoglalásokkal kapcsolatos ügyintézés és stressz a szakemberek és a vendégek válláról, és megmarad a jó ügyfélkapcsolat.

Kétmillió forintos támogatás a jövő szépségipari képzéseire

A szépségipari oktatás szerves része, hogy a szakmai ismereteken túl a vállalkozói teendőkre is felkészítse a jövő szakembereit. A vendégkártyák kezelése, az ügyfélkapcsolatok menedzselése, a kötelező bizonylatolások, a marketing és a vállalkozásvezetési trendek folyamatosan változnak. A fiataloknak a sikeres működéshez erről is naprakész információkra van szükségük.

Hazánk legnagyobb szépségipari intézménye a BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikum elsőként alkalmazkodott a megváltozott elvárásokhoz. Így a Salonic közreműködésével az iskola közel 1000, digitális eszközökön szocializálódott tanulója az új kor elvárásainak megfelelő képzésben részesül.

“Évek óta terveztem, hogy, amint lehetőség adódik rá, a Salonic-kal karitatív módon támogathassam a jövő nemzedék képzését. A BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikumnak átadott kétmillió forintos támogatással ez végre megvalósulhat.

Az összegből első körben 10 vadonatúj számítógéppel lesz gazdagabb az intézmény. A képzéshez pedig szakmai támogatást is nyújtunk és mentorprogrammal segítjük a vállalkozóvá válásukat” – árulta el Bogdán Dávid.

A jövő fodrászai, kozmetikusai, kéz- és lábápoló szakemberei közvetlenül a képzési programba építve ismerhetik meg a digitális ügyfélkezelés fortélyait. A Salonic rendszerén keresztül megtanulják automatizálni az időpontfoglalásokat és lemondásokat, a számlázást és nyugtaadást. Excel táblázat nélkül tudják majd kezelni a szalon készleteit és anyagmozgásait. Az egyszerűen használható marketing eszközök alkalmazása pedig nagy segítség a bevételek növeléséhez és a vendégkör bővítéséhez. A tanultakat a tanműhelyben és az éles helyzetekben egyaránt gyakorolhatják.

Az együttműködésnek köszönhetően ezek a fiatalok már egy kiforrott, és bizonyítottan hatékony rendszerre alapozva kezdhetnek vállalkozni. Nem kell szembesülniük azokkal a nehézségekkel, amelyek ma még megkeserítik a legtöbb szépségipari dolgozó mindennapjait.

A cikk a Beauty Forum magazinban jelent meg.

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Feliratkozás - bejegyzés