A termékértékesítés az egyik legjobb módszer a szépségszalon bevételeinek növeléséhez. Sokan panaszkodnak azonban, hogy csak állnak a termékek a polcon, nem szeretnék azokat a vendégre “tukmálni” vagy jól jönne egy kis segítség, hogyan lehetne sokkal többet eladni. Olvass tovább, mutatjuk, hogyan lesz hatékonyabb a szalontermék eladás.
A sikeres szalontermék eladás nem a legjobbak kiváltsága. Létezik néhány jól bevált módszer, amelyek mindig működnek. Próbáld ki őket a saját szalonodban, és figyeld a hatást!
1. Tűzz ki pontos értékesítési célokat!
A pontos célok kitűzése már fél siker, és világos irányt ad neked és a csapatodnak. Ez lehet a szalontermék eladás duplázása, konkrétan meghatározott összeg vagy akár a vendégenként eladott mennyiség növelése.
Ha csapattal dolgozol, mindenképpen vond be őket is a tervezésbe, így reális célt határozhattok meg, és ők könnyebben tudnak azonosulni a kitűzött tervekkel. Külön motivációt ad, ha extra bónuszt vagy jutalmat kap az a munkatárs, aki a legtöbb szalonterméket tudja eladni.
Ha úgy érzed, segítségre van szükséged, fordulj a termékek képviselőjéhez, aki biztosan ad néhány ötletet az értékesítési arány növeléséhez, hiszen ez mindkettőtök közös érdeke.
2. Növeld a vásárlási kedved az érzékeken keresztül!
Megfigyelted már magadon, hogy szinte elkap a vásárlási láz, ha az All I Want For Christmas szól a bolti hangszóróból vagy a frissen sütött péksütemény illata csapja meg az orrodat belépéskor? Nem a véletlen műve. Az üzletek különböző pszichológiai trükkök segítségével tudatosan úgy alakítják a teret, hogy a vevő több pénzt költsön. Ez pedig a szépségszalonban is működik.
Hang: Állíts össze egy, a szalonod stílusához illő playlistet, amit hallgatva vendégeid úgy érezhetik, mintha csak otthon lennének.
Látvány: Helyezz kiemelt hangsúlyt a szalon megjelenésére, hogy az otthonosságot tükrözze. Legyen egységes az arculatod a szalonban, a közösségi médiában, a kiállításokon és mindenhol máshol is, ahol csak megjelensz.
Érintés: Engedd meg vendégeidnek, hogy kipróbálják, megillatolják a termékeket és használd őket a kezelések során is, hogy a saját bőrükön érezzék a fantasztikus hatását.
Ízek: Kínáld vendégeidet finom kávéval, teával vagy más itallal, hogy emlékezzenek a nálad tapasztalt élményre.
Ezekkel a módszerekkel könnyebb lesz a szalontermék eladás, mert az ilyen élmények miatt a vendégek megbecsültnek, értékesnek, fontosnak érezhetik magukat, és nyitottabbá válnak a termék javaslatokra. Próbáld ki!
3. Tedd vonzóbbá a szalontermék eladást!
Néhány látványos trükkel az eladásra kínált szalontermékek rendezettebbek lehetnek, így a vendégek is szívesebben választanak közülük.
Forgasd a termékeket címkével előre, és ügyelj arra, hogy mindegyik ugyanúgy, szimmetrikusan vagy éppen asszimetrikusan álljon. Ideális esetben legfeljebb 3 terméket helyezz egymás mögé, ha túl sok áru áll a polcon, az emberek azt gondolhatják, hogy nem népszerű, ezért nem fogy. Ha viszont csak 1 termék árválkodik a polcon, azt a látszatot kelti, hogy túl régóta van ott és senki sem akarja megvenni.
Tedd szemmagasságba a húzó termékeket úgy, hogy a vendégek könnyen elérhessék azokat. A különböző márkák vagy termékcsoportok között pedig hagyj elegendő helyet.
Salonic tipp: Ünnepek előtt készíts ajándékcsomagokat a termékekből, és helyezd el őket a felállított karácsonyfa alatt. Így a vendégek láthatják, milyen jól mutat majd az otthoni fa alatt.
4. Alkoss csomagokat!
Az egymás hatását jól kiegészítő vagy egymással kompatibilis termékekből készíts csomagokat. Például kerüljön egy csomagba a márkához tartozó sampon, balzsam és hajvégápoló. Így azonnal növelheted a kosárértéket.
Tovább növelhető a szalontermék eladás, ha “Legnépszerűbb”, “Legjobb választás” jelzőkkel, matricákkal ellátod őket.
Salonic tipp: a karácsonyi hajtásban mindenki örül az ajándék tippnek. Tedd a csomagokat jól látható helyre, például pénztárhoz és fizetéskor ajánld a vendégeknek.
5. Legyen több alternatívád!
Tarts készleten kis kiszerelésű termékeket, így a vendégek kevés befektetéssel kipróbálhatják a termékeket. Ezzel a módszerrel nagyobb a valószínűsége, hogy legközelebb a nagyobb kiszerelést is megveszik majd.
A kis kiszerelések jó választások utazáshoz is. Így ha tudod, hogy a vendéged nyaralni készül, ajánld neki a praktikus kiszerelést.
A meglévő készletet rendszeresen frissítsd, és a polcokat rendezd át időnként, így a törzsvendégek valami újat láthatnak. Figyeld az értékesítési adatokat a Salonic-ban, mely termékek, hol és milyen körülmények között hoznak több eladást.
A Salonic raktárkészlet kezelés funkciója segít a darabszámok automatikus nyomon követésében és izgalmas elemzéseket készít a legjobban fogyó termékek alapján.
Ez a néhány módszer segít egész évben látványosan növelni a szalontermék eladást. Próbáld ki őket egytől-egyig és figyeld a hatást!